Multitasking har aldrig varit mer närvarande i en albumprodukt: Porträtt, Sångbok, Groggunderlägg, Begreppsanalys – eller hänsynslösa sånger från en mycket ensam människa som gett upp och gillar det; som hittat lyckan i försvinnandet. I det sammanhanget verkar Den springande punkten vara en händelse som ser ut som en tanke, men som nog allra mest är ett obehagligt sammanträffande. För aldrig tidigare har L. T. Fisk – som på tidigare album gjort det till en dygd att vägra låta sig inritas i de självbiografiska sångernas diagram – varit närmare sig själv än just i föreliggande album. Vad det beror på spelar ingen roll. Däremot har det resulterat i dagbokssånger där uppgivenheten jublar, munnar lever sitt eget liv, händer darrar av eufori. Där nervöst meningslösa anteckningar vibrerar och ger tröst åt den klentrogne. Och där en springande punkt direkt tilltalar sin upphovsman.

Pequod Press ger ut Den springande punkten för att vi tycker skivan är bra och för att L.T. Fisk länge varit en hangaround i den litterära världen. Nu fanns ett bara alltför uppenbart tillfälle att släppa in bastarden.

Musiken är skriven på piano och ackordcittra och arrangerad med instrument som Korg Polysix, vibrafon, sopransaxofon, kornett, cello och diverse elektronik etc.
Produktion: Mattias Larsson och Douglas Holmquist
Mixning: Mattias Larsson, Douglas Holmquist
Musikanter: Andreas Sjögren (Allt är musik, Librator), Douglas Holmquist (Kopia, Testbild!), Kristofer Ström (Ljudbilden&Piloten), Mattias Larsson (Lemko Hall, Grant Crayon) och Åsa Gjerstad (Lotta Wenglén, Moonbabies, The Clown osv.)

Recensioner:
Sydsvenskan: Lågintensiva dagbokssånger

Pris:150,00 SEK


Gå till kassan